sâmbătă, 25 iulie 2009

Şah abstract


Pionul negru mută o căsuţă în faţă, crezând în dulcea lui naivitate că înaintează! O singură pătrăţică prăpădită, şi aia roasă ca un swaiter găunos şi strâmtă ca un ciorap de lycra intrat la apă. Nu poate altă mutare, nu are încotro pentru că este flancat de turnuri. Două turnuri masive şi nesimţite, tronează de stânga şi de dreapta micului pion, impunătoare şi impasibile la suferinţele celor de jos. Când pionul mută în faţă, turnurile după el, când se retrage, mastodonţii au grijă să-l bareze. Din ghişeele lor înalte privesc de sus mulţi ochi de plumb cu epoleţi şi funcţii publice. Toţi pionii ar vrea să treacă dincolo, la o distanţă de opt căsuţe, unde orizonturile par mai albe, şi turnurile la fel. Dar teama îi împidedică, îi micşorează, îi incetineste şi hrăneşte cu nesaţ turnurile înfometate de taxe.
Ar fi putut să ajungă cu caii, dar nu mai sunt. Au fost sacrificaţi. Regina a dispărut de mult, lăsând în urma ei o inimă de aur, parfum, mister şi poezie. Legende şi istorii l-au pus acum pe Rege la umbra unui dud, aşteptând decent, în pătrăţelul său, lovitura decisivă.
Conduc nebunii, cu gânduri în diagonale, storcând de sevă pion după pion. Să fie oare mat în partea neagră a tablei de şah?

Un comentariu:

  1. Vis-a-vis de ceea ce numesti tu sah...

    Marin Sorescu - Sah
    Eu mut o zi alba,
    El muta o zi neagra.
    Eu inaintez un vis,
    El mi-l ia la razboi.
    El imi ataca plamanii,
    Eu ma gandesc un an la spital,
    Fac o combinatie stralucita
    Si-i castig o zi neagra.
    El muta o nenorocire
    Si ma ameninta cu cancerul
    (Care merge deocamdata in forma de cruce)
    Dar eu ii pun in fata o carte
    Si-l silesc sa se retraga.
    Ii mai castig cateva piese,
    Dar, uite, jumatate din viata mea
    E scoasa pe margine.
    - O sa-ti dau sah si-ti pierzi optimismul,
    Imi spune el.
    - Nu-i nimic, glumesc eu,
    Fac rocada sentimentelor.
    In spatele meu sotia, copiii,
    Soarele, luna si ceilalti chibiti
    Tremura pentru orice miscare a mea.

    Eu imi aprind o tigara
    Si continui partida.
    Anormalul e acum normal, asta e clar!
    Succes,Crina M

    RăspundețiȘtergere

Puterea stă în cuvinte!

Cred că fiecare dintre noi are forţa de a schimba ceva. Prietenii, job-ul, ţara în care trăieşte! Sunt necesare doar două lucruri: consecvenţă şi putere de convingere. Am credinţa că noi, tinerii vom reuşi să modernizăm România!